Co dają dzieciom gry planszowe i karciane?
Gry planszowe i karciane w życiu człowieka najczęściej pojawiają się już w okresie dzieciństwa. Popularność wówczas zyskują takie tytuły jak doble, ponadczasowy chińczyk, gra w Piotrusia Pana, memory, bierki. Jednak fascynacja i zainteresowanie nie biorą się z nikąd. To rodzic, jako inspirator i przewodnik, przekazuje alternatywne możliwości spędzania czasu wolnego, zainteresowanie grami oraz świadomie lub nie, rozwija własne dziecko. Tak, rozwija. Rozwija percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, uczy współpracy lub rywalizacji. Ponadto wzmacnia pamięć i ubogaca zasób słownictwa. Od najmłodszych lat czas poświęcony na gry planszowe lub karciane wpływa pozytywnie na koncentrację, wzmacnia więź między rodzicami a dzieckiem. Dzieci najszybciej zainteresują się grami planszowymi czy karcianymi kiedy traktujemy gry jako zabawę. Wspomniane tytuły dotyczą najczęściej małych dzieci, choć z doświadczenia wiem, że 8-10 latki też chętnie zagrają w memory, czy bierki. Zmienia się tylko sposób „podania” gry. Wykorzystujemy najpierw zainteresowanie a później refleks i pomysłowość. Dzieci uczą się organizowania własnej przestrzeni, myślenia przyczynowo-skutkowego, opracowywania własnej strategii gry. Dla dzieci starszych takie gry jak „Kroniki zamku Avel” uczą współpracy, wszyscy dążą do jednego celu.